Arda Turan Fan

Arda Turan Fan


 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Google Translate
English French German Italian Japanese Chinese Russian Spanish
Facebook Adresimiz
Arda Turan Menü
ArDaTuRaN Menü

Takvim
Günlük Burç
Kimler hatta?
Toplam 0 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 0 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 31 kişi Çarş. Ağus. 24, 2016 10:21 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Şekilli Şiir Nasıl Oluşturulur?
Çarş. Şub. 16, 2011 10:28 am tarafından suskun yüreğim

» arda kewell baros
Salı Kas. 16, 2010 9:24 pm tarafından *kewell.baros*

» Harry Kewell :)
Salı Kas. 16, 2010 9:22 pm tarafından *kewell.baros*

» Üye Olamayanların Çözüm Merkezi
Ptsi Eyl. 06, 2010 6:37 pm tarafından Misafir

» Gel Desem Sana
Çarş. Eyl. 01, 2010 10:06 am tarafından ArDaKoLiG

» Rüya
Paz Ağus. 29, 2010 7:18 pm tarafından aRda'm_-bukéT

» Bennn geldiimmmm :)
Cuma Ağus. 20, 2010 1:38 pm tarafından gizemturan

» meRhaBa
Perş. Ağus. 19, 2010 3:49 pm tarafından ARDA ve GS hastası Nurten

» Meraba :)
Perş. Ağus. 19, 2010 3:48 pm tarafından ARDA ve GS hastası Nurten

» Rakiplerimiz belli oldu
Çarş. Ağus. 18, 2010 3:49 pm tarafından ultrarda

» Buketten aRdaya :)
Salı Ağus. 17, 2010 2:18 pm tarafından aRda'm_-bukéT

» Sitemizin Yeni Teması Nasıl?
Ptsi Ağus. 16, 2010 1:42 pm tarafından gizemturan

» doğum günlerinin gizimli karŞılığı
Çarş. Ağus. 11, 2010 4:42 pm tarafından ARDA ve GS hastası Nurten

» BunLaRDa bnden bideneme >>> 3 tane
Çarş. Ağus. 11, 2010 10:56 am tarafından chuseyins

» Uzun Bir Aradan Sonra Tekrar
Salı Ağus. 10, 2010 6:29 pm tarafından ARDA ve GS hastası Nurten

» Aklıma Bir Fikir Geldi
Ptsi Ağus. 09, 2010 10:16 am tarafından gizemturan

» Doğum gününüze göre hangi hayvansınız?
Cuma Ağus. 06, 2010 5:08 pm tarafından chuseyins

» Beni Kaybettin
Cuma Tem. 30, 2010 2:30 pm tarafından ultrarda

» Dikkat ..! Bu soruların cevabını bilecek Kendine GüveneN ardaturan.forumotions.net'li Aranıyor..!
Cuma Tem. 23, 2010 2:16 pm tarafından #Arda_MeRvE_Milan#

» Arda mı Edward mı?
Ptsi Tem. 19, 2010 2:00 pm tarafından #Arda_MeRvE_Milan#


Paylaş | 
 

 egzersiz

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
gizemturan
Yönetici
Yönetici
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 7592
Yaş : 24
İş/Hobiler : öğrenci / aRdA*mmM ,
Takımı :
Ruh Halim :
Kayıt tarihi : 15/07/08

MesajKonu: egzersiz   Çarş. Tem. 15, 2009 11:12 pm

Düzenli bir şekilde egzersiz yapan bireylerin yaşam enerjileri artar, kendilerini daha iyi hisseder ve daha iyi görünürler. Yaşam boyu egzersiz yapmak, kalp ve damar hastalıkları, tansiyon yüksekliği ve ileri yaşlarda kemik yoğunluğunun azalması gibi sorunları azaltır. Başka türlü spor yapma olanağı olmasa bile her gün, hiç değilse gün aşırı en az 30 dakika hızlı tempoda yürüyüş yapmak da iyi bir egzersizdir. Gebelik, doğum sonrası ve menopoz dönemlerinde kadınlar için egzersiz yapmak daha da önemlidir. Ancak egzersiz yapmak bir yaşam biçimi olmalıdır. Birey günlük hayatını programlarken temel gereksinimleri arasında egzersize de yer açmış olmalıdır. Daha önceden hiç egzersiz yapmamış bir kişi hareketli yaşama geçerken sorun yaşayabilir, ancak bu geçiş döneminin ardından kendi bedenindeki değişiklikleri ve bunun önemini kavrayarak egzersizi hayatının bir parçası haline getirecektir.
Düzenli egzersiz yapmak kas gücü ve bedensel esnekliğin yanı sıra kalp damar sistemini güçlendirerek dayanıklılığı da arttırır. Egzersiz akıl ve ruh sağlığı açısından da faydalıdır. Düzenli egzersizle kişi gerilimini azaltabilir, günlük baskılardan uzaklaşabilir ve zihnini zinde tutabilir.


İdeal tartıya ulaşmak veya sabit tutmak için de egzersizden faydalanılabilir. Koşmak, yüzmek, tenis oynamak, bisiklete binmek, basketbol, voleybol, futbol, handbol gibi sporlar bedensel çalışmanın yoğun olduğu sporlardandır.





Egzersiz yapmak için zaman ya da başka koşullar nedeniyle olanak olmadığı düşünüldüğünde, gün içindeki zorunlu hareket egzersize dönüştürülebilir. Özel araç yerine toplu taşıtları tercih etmek, gidilecek yere varmadan bir kaç durak önce inip yola hedefe kadar hızlı bir yürüyüş eklemek, asansöre binmek yerine merdivenleri kullanmak, dans etmek hatta hızlı yürüyüşle alışveriş yapmak dahi hafif formda egzersiz yerine geçebilir.





Belli bir program dahilinde ve profesyonel yardım almadan egzersiz yapılacaksa bilinmesi gereken bazı kurallar vardır. Daha önce hiç egzersiz yapmamış olanlar gün aşırı 10 dakika gibi sürelerle başlamalı ve bunu zaman içinde en az 30 dakika olacak şekilde arttırmalıdırlar. Egzersiz öncesinde yumuşak ve yavaş hareketlerle gererek kaslar ısıtılmalıdır. Ani hareketler ve aşırı yüklenme özellikle daha önceden alışık olmayan bireylerde spor yaralanmalarına neden olabilir. Bilinçsizce yapılan aşırı egzersiz ise sağlık için hareketsizlik kadar zararlıdır.





Bilinen bir kronik hastalığı olanlar, egzersiz programlarına başlamadan önce kendilerini izlemekte olan hekime başvurmalıdırlar. Egzersizle birlikte gelen şiddetli göğüs ağrısı ve nefes darlığının kalp hastalığı belirtisi olabileceği bilinmelidir. Açık havada yapılacak sporlar için hava kirliliğinin yoğun olmadığı ortamları seçmek dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli noktadır.

Bedenimiz varolma aracımızdır. Egzersiz sırasında olduğu kadar gündelik yaşamımız sırasında da onu yanlış hareketle gelecek zararlardan korumamız gerekir. Uzun süre aynı şekilde durarak çalışmak zorunda kalındığında zaman zaman çalışmaya ara vererek gezinmek, oturuluyorsa kalkıp dolaşmak, kas yorgunluğunu azaltır. Ağır bir şey kaldırırken belden öne eğilmek yerine, çömelerek ağırlığı bedenin değişik bölümlerine paylaştırmak, belimizi korumak açısından önemlidir. Araçsız ve özel bir teknik kullanmadan yetişkin bir kadının kaldıracağı yük 15 kg.’ı, yetişkin bir erkeğin kaldıracağı yük ise 25 kg.’ı geçmemelidir. Kullanılan ayakkabı, doğal bel kavsini destekler nitelikte hafif topuklu olmalıdır. Uzun süre oturularak yapılan işlerde oturulan koltuk ya da sandalye bel boşluğunu desteklemelidir. Ayakları dayamak için yükseltici basamak bulunmalıdır. Çalışılan masalar, tezgahlar ergonomik yükseklikte olmalıdır.

____________________
Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

●●ѕα∂є¢є ѕєη...αя∂αм
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://ardaturan.forumotions.net
x_chadlaq_x
Yönetici
Yönetici
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 3806
Yaş : 23
Nerden : (AnTaLyA)
İş/Hobiler : Öğrenci-Bilgisayar
Lakap : leyla artistt
Takımı :
Ruh Halim :
Kayıt tarihi : 22/05/08

MesajKonu: Geri: egzersiz   C.tesi Ağus. 15, 2009 9:29 pm

saol cnm

____________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://ardaturan.forumotions.net
 
egzersiz
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Arda Turan Fan :: Eğlence :: Ardacılara Sağlık Bilgisi-
Buraya geçin: